Topographia Bavariae/031

aus GenWiki, dem genealogischen Lexikon zum Mitmachen.
Zur Navigation springen Zur Suche springen
GenWiki - Digitale Bibliothek
Topographia Bavariae
Inhalt
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
<<<Vorherige Seite
[030]
Nächste Seite>>>
[032]
Zeiller Topographia Bavariae.djvu
Hilfe zur Nutzung von DjVu-Dateien
Texterfassung: korrigiert
Dieser Text wurde anhand der angegebenen Quelle einmal korrekturgelesen. Bevor dieser Text als fertig markiert werden kann, ist jedoch noch ein weiterer Korrekturdurchgang nötig.



Der Summarische verlauffs Begriff Schwedischen Augspurgischen denckwürdigen Sachen/ zu Augspurg. Anno 53. in 4. getruckt/ hat hievon folgendes: Anno 1632. den 16.Jul. New. Cal. seyn etliche Regiment Schwedischer Soldaten/ mit Burgern vermischt/ auß Augspurg/ nach Fridberg gezogen/ vnd haben die Statt mit Gewalt angegriffen/ vnd erobert/ vnd seynd alle die jenige/ so in Gewöhr stehend gefundē/ ohne Erbarmnuß nidergemacht/ vnnd ist so gar auch denen/ welche in die Kirchen geflohen/ nicht verschont worden. Bald wurden alle Häuser gantz außgeraubt/ die gefundene Güter hinweggeführt/ vnd auch die Statt mit Fewer angesteckt/ gantz in die Aschen gelegt; vnnd ist/ mit den geraubten Gütern/ hernach etliche Tag/ zu Augspurg/ stattliche Dult/ oder Märckt/ gehalten worden. Den gemeldten 16. Julij hat die Statt anfangen zu brennen/ vnd 6. gantzer Tag unaußgesetzt solche Brunst gewäret; wie dann/ neben denen Bürgershäusern/ die Kirchen/ das Schloß/ vnnd endlich auch das Bäyerische Zollhauß/ auff das grawsamest verbrent/ vnnd gantz in die Aschen gelegt worden.

      Anno 1646. Den 10. Weinmonats/ ward die Statt abermals/sampt dem Schloß/ vnd benachbarten Dörffern/ Küssingen/ Stetzlingen/ Terchingen/ Wulfertzhausen/ Ottmaringen/ Rettertzhausen/ Wifertzhausen/ Bützenhofen/ Higlishart/ vnd andern vielen Orthen/ vnd Gebäwen/ vnd darunter auch Lechhausen/ von den Schwedischen/ vnnd Frantzösischen Völckern/ angezündet/ vnnd verbrandt; wie Carolus Stengelius part. 2. rerum Augustanar. in diesem Jahr/ berichtet.

Furt.

Eine Statt in Nider Bäyern/ an der Obern-Pfaltz/ gegen dem Böhmer Wald/ an dem Wasser Chamb/ darein da der Oelbach kompt/ zwischen Waldmünchen vnd Chamb/ aber ein gutes auff der Seiten/ vnd wie man schreibet/ dritthalb Meilen von Chamb/ gelegen/ vnd in die Regierung/ oder RentAmpt Straubing/ vnd zum LandGericht Viechtag/ sampt den Märckten Viechtag/ Newkirchen vnnd Eschlkamm/ bey der Kamphaid gelegen/ gehörig. Es soll ein vestes Schloß allda haben. Der Schwedische General Major Wrangel hat sich zu Anfang deß Jahrs 1641. dieses importirenden Orths bemächtigt. Anderthalb Meilen oberhalb Furt/ liegt das veste Schloß Ritzsteig/ welches er Wrangel auch zu einem Accord ängstigte; aber in wärender Abrede/ kam der Obriste Leutenant Koppery/ vnnd vberstiege das Schloß/ daher sie vmb Gnad bitten/ vnd H.Dechant von Chamn/ so sich mit etwas Volck darauff befande/ sich rantzioniren müssen/ wie in tom. 4. Theatr. Eutrop. fol.636.stehet.

Gern/

Ein Orth in Bäyern/ dessen in tomo 6. Theatr. Europ. gedacht/ vnnd gesagt wird/ daß An.1648.als sich die Schweden/ vnd Frantzosen/ in Bäyern befunden/ im Julio/ das schöne Fürstliche Schloß zu Gern/ sambt fünff stattlichen Flecken/ in die Aschen gelegt worden. Ligt gegen Eggenfelden/ der LandTaffel nach/ über.

Gravenaw/

Ist auch eine Statt in NiederBäyern/ zur Straubingschen Regierung/ vnnd/ sampt dem Marckt Schönberg/ ins Landgericht Bernstain/ gehörig. Ligt von Passaw hinaußwarts gegen Böheimb zu/ vnnd vor dem BöhmerWald/ am Sagwasser/ so bey Bernstain in die Jltz/ oder Ilislum, vnd dieser Fluß ferners bey Passaw in die Thonaw kompt. Es gehören in besagtes Landgericht Bernstain 4. Schlösser/ 2. Sitz/ vnd auff die 10. Hoffmarchen/ ohne die Landgerichtliche Dörffer/ vnnd andere Güter: Jtem nahend der Statt Gravenaw/ das Closter vnd Probstey S.Oßwald/ welches Closter Landgraff Johannes von Leuchtenberg/ Graff zu Halß/ Anno 1396. für die Brüder S.Pauli, deß ersten Einsidlers/ Sancti Augustini Ordens/ gestifftet/ vnnd solchem die Pfarr zu Gravenaw/ rc. geben. Jst sonsten ein armes Closter/ so zu den Landtägen/ mit